Respectaţi aceste instructiuni de siguranţă la manevrarea bateriilor. Înainte
de începerea lucrului la baterie, citiţi instrucţiunile de utilizare de la vehicul
şi respectaţi indicaţiile prevăzute în acestea. Păstraţi aceste instructiuni de
siguranţă împreună cu instrucţiunile de folosire ale vehiculului.
Primul ajutor: stropii de acid în ochi se vor clăti imediat câteva minute cu apă
curată! Apoi se va merge la medic. În cazul înghiţirii acidului se va consulta
imediat medicul. Acidul de pe piele sau îmbrăcăminte se va îndepărta imediat
cu leşie de săpun sau cu neutralizator de acid şi se va clăti cu multă apă.
1. Montarea în vehicul şi demontarea din vehicul
- Atenţie! Întreruperile de curent pot duce la oprirea componentelor
electronice (sistemul de imobilizare, radio, etc.).
- Se vor monta numai baterii suficient de încărcate, cu tensiune de repaos de
cel puţin 12,50 V.
- Înainte de demontarea bateriei se va deconecta motorul şi toţi consumatorii
electrici.
- La demontare se va deconecta întâi polul negativ (-), apoi polul pozitiv (+).
- Înaintea montării noii baterii se va curăţa locul de amplasare a acesteia în
vehicul.
- Se vor curăţa polii bateriei şi clemele polilor. Polii se vor trata cu unsoare
fără acid.
- Se vor folosi dispozitivele de fixare originale. Bateriile se vor monta fix.
- Capacele de protecţie se vor îndepărta abia în vehicul la racordare şi se vor
monta pe polii bateriei înlocuite pentru a evita scurtcircuitele sau formarea
scânteilor.
- La montare se va conecta întâi polul pozitiv (+), apoi polul negativ (-). Se va
ţine cont de stabilitatea clemelor de poli.
- Piesele de montare cum ar fi capacele polilor, piesa unghiulară, racordul
de furtun şi suporţii clemelor polilor bateriei înlocuite se vor prelua şi se vor
racorda în acelaşi mod. Se va folosi dopul orb existent sau cel livrat odată cu
bateria.
- Se va lăsa deschis cel puţin un orificiu de evacuare a gazului.
În caz contrar persistă pericol de explozie. Acest lucru este valabil şi pentru
transportul bateriilor vechi.
2. Încărcarea externă
- Se vor folosi dispozitive de încărcare de curent continuu adecvate şi
se vor respecta instrucţiunile de folosire a acestora.
- Nu se vor încărca niciodată baterii îngheţate sau baterii cu temperatură
de peste 45 °C.
- Polul pozitiv (+) al bateriei se va racorda cu polul pozitiv al aparatului de
încărcare iar polul negativ (-) al bateriei cu polul negativ al aparatului de
încărcare.
- Aparatul de încărcare se va porni abia după racordarea bateriei.
- Când bateria este încărcată se va opri mai întâi aparatul de încărcare.
- Încărcarea se va întrerupe atunci când bateria devine fierbinte sau se
observă scurgere de acid din ea!
- La încărcare se va ţine cont de o aerisire bună.
3. Întreţinerea
- Suprafaţa bateriilor se va păstra curată şi uscată. Se va curăţa numai cu
cârpe umede sau antistatice.
- Polii şi clemele de racord se vor proteja de coroziune prin tratarea lor cu
unsoare fără acid.
- Nu se vor deschide bateriile fără dopuri.
- Dacă puterea de pornire nu este suficientă, se va verifica bateria şi eventual
se va reîncărca.
- Bateriile nefolosite se vor depozita întotdeauna încărcate şi la temperaturi
joase. Se va controla cu regularitate starea de încărcare sau se va folosi un
aparat de menţinere în stare de încărcare. La o tensiune de repaos sub 12,3
V, bateria se va reîncărca.
4. Ajutor de pornire
- Se vor citi instrucţiunile de folosire ale vehiculului şi se vor respecta
indicaţiile prevăzute în acestea referitoare la ajutorul de pornire.
- Ajutorul de pornire poate fi efectuat cu o baterie cu aceeaşi capacitate
nominală. Mărimea bateriei donatoare trebuie să fie aproximativ egală cu
cea a bateriei receptoare.
- Se vor folosi numai cabluri de pornire admise (de exemplu conform ISO
6722).
- Se va ţine cont de instrucţiunile de folosire ale cablului de pornire.