Primul lucru trebuie sã vedeti bateria actuala! Trebuie sa vedeti daca are sau nu BMS (Battery Management System) sau alti producatori il numesc IBS (Inteligent Battery Senzor).
Daca aveti aceasta mica cutiuta in care intra doua fire subtiri la borna negativa, atunci este obligatoriu sa puneti baterie compatibila cu BMS. Aceste baterii sunt AGM (Absorber Glass Material)(popular numite cu gel) sau EFB (Enhanced Flooded Battery)
Daca nu aveti BMS atunci borna negativa arata ceva similar:
Ce face BMS/IPS: este un calculator care verifica starea bateriei si in functie de parametrii bateriei furnizeaza mai mult curent de la alternator cand bateria este descarcata, respectiv mai putin curent cand bateria este incarcata; astfel incat bateria sa fie optim incarcata. Practic este o incarcare asistata de calculator.
Al doilea lucru trebuie sa masurati dimensiunile fizice ale bateriei cu o ruleta: lungime x latime x inaltime (in mm).
Al treilea lucru este sa luati informatiile de pe baterie: capacitate in Ah (amperi ora) si EAN (puterea de start la rece) in A (Amperi).
Cu aceste informatii cautati o baterie similara folosind filtrele!
Daca nu va descurcati ne sunati la 0723545324 de luni-vineri :8,00 -18,00
Cea mai buna baterie din lume este brandul OPTIMA. Problema la acest tip de baterii sunt dimensiunile!
!!! ATENTIE !!! Verificati daca bateria OPTIMA intra in locasul bateriei masinii dvs.
Urmeaza ca si calitate brandul MOLL (o singura fabrica in Germania)
Apoi VARTA, BOSCH si EXIDE sunt calitati similare. Observatie: EXIDE are un pret mai mic ca VARTA si BOSCH dar are cam aceeasi calitate.
Brandul ULTRON sunt baterii fabricate de MOLL sau VARTA si etichetate de o firma privata din Bucuresti. Deci are calitate VARTA sau MOLL dar fara sa platiti faima brandului.
Brandul ROMBAT urmeaza ca si calitate, fiind similar cu MACHT.
Baterii ieftine si o calitate pe masura sunt AcuProfi.
Fiecare brand are 3-4 tipuri de sub-brand. Ex: VARTA are Black dynamic; Blue Dynamic si Silver Dynamic pentru baterii conventionale (masinile care nu au BMS)
Black Dynamic este recomandata pentru masini foarte vechi (25-30 ani)
Blue Dynamic este recomandata pentru masini cu motor pe benzina
Silver Dynamic este recomandata pentru masini cu motor Diesel.
!!! ATENTIE!!!: Nu se recomanda Blue sau Black pe masini Diesel!
Toti producatorii de baterii au sub-branduri similare: MOLL X-tra Charge este echivalent cu Varta/Bosch Silver Dynamic, sau cu Exide Premium, sau Ultron Premium, sau Macht Silver Power!
Ambele sunt pentru incarcare asistata BMS/IPS. Diferenta este ca AGM are intre placi o vata minerala care fixeaza foarte bine placile si astfel sunt foarte rezistente la socuri mecanice. Prin asta se lungeste durata de viata a bateriei. EFB are electrolitul liber si se poate stratifica (similar cu bateriile conventionale ca si electrolit liber, dar are compozitia pastei ca la AGM si sunt folosite pentru Start Stop) Dar EFB are un pret mai mic decat AGM.
Ambele pot functiona la masinile moderne cu functia Start/Stop.
!!! ATENTIE!!! A nu se confunda functia Start/Stop (masina opreste motorul la semafor/oprirea rotilor) cu functia Start/Stop butonul de contact pornire a masinii!
La masinile care au BMS/IBS, la cele mai multe masini DA; gen: BMW, VW, Skoda, Seat, Audi, Mercedes, Opel, Ford, Citroen, Fiat, Pegeaut, unele Jaguar, unele Volvo, unele Land Rover, Mazda, Mini. Daca nu se face resetarea, BMS/IPS va incarca ca si cum este vechea baterie (cu parametrii aferenti) si nu ca pe o baterie noua! Rezultatul este ca duce la stricarea bateriei mult mai rapid. Un specialist de la BMW mi-a povestit ca odata un client nu a facut resetarea si s-a stricat computerul de bord!
La multe tipuri (in special asiatice) dar si Renault, Dacia, aceasta resetare se face automat.
La noi la magazin putem sa facem aceasta resetare prin mufarea unui aparat la mufa OBD a masinii.
Altfel, se poate face prin introducerea laptopului cu programul masinii in mufa OBD, iar la sectiunea baterie se introduce codul VAO al bateriei (acesta apare pe unele baterii scris pe partea superioara a bateriei).
DA, intr-o limita de 10-15%. Nu afecteaza alternatorul, si chiar e indicat, avand astfel o rezerva mai mare de energie, deci o durata mai lunga pana este nevoie de schimbarea bateriei. Totusi se verifica dimensiunile locasului bateriei masinii, astfel sa poata fi montata noua baterie!
Cei mai multi producatori de masini negociaza cu producatorii de baterii un pret per Ah. Asfel, veti vedea baterie de prim montaj (fabrica) cu un amperaj mai mic decat sunt after-market. De ex.: la VW este o baterie AGM de 68 Ah, iar after-market veti gasi doar de 70 Ah. In realitate, bateria de prim montaj are tot 70 Ah, dar pe eticheta au pus 68 Ah, platind pretul de 68 x costul/Ah. Astfel, la cca. 2 milioane de masini VW produse anual se face o economie substantiala!
Nu conteaza! Care va este mai accesibila prima!
Se verifica bateria actuala de pe motocicleta. Se iau datele bateriei: codul JIS (Japan International Standard); amperajul bateriei (Ah), puterea de start la rece (A) si dimensiunile fizice.
Apoi se introduc in filtrele paginii noastre si alegeti bateria.
Observatie: codul JIS este un standard international pentru toti producatorii de baterii pentru motociclete. Astfel, pe baza codului JIS nu puteti da gres. Dar se verifica si ceilalti parametrii, cel mai important fiind dimensiunile, astfel incat sa va intre in locasul bateriei motocicletei!
Pozitionati imaginar bateria cu bornele inspre dvs. (bornele sunt la marginea de sus a bateriei) Sau pozitionativa dvs. imaginar astfel incat bornele bateriei sa fie inspre corpul dvs.
Astfel: daca borna pozitiva (+) este pe dreapta, atunci se considera + pe dreapta; daca este pe stanga, atunci este + pe stanga.
DA! In finalizarea comenzii se poate alege plata cu cardul, plata numerar ramburs la curier sau plata cu ridicare din magazin!
Da, se poate si pe firma! In cadrul finalizarii comenzii se alege persoana juridica si se completeaza datelei firmei.
NU!! Garantia este aceeasi atat pentru persoane fizice cat si pentru firme!